horecplatform mail x
Nieuws
Archief
Horecagids
Vacatures
Immo
CSBSystems-nl
Actie
Uw zaak optimaal beschermd tegen vliegende insecten

LUMNIA: de nieuwe norm in vliegenbestrijding
Vliegende insecten horen niet thuis in een voedingsbedrijf omdat ze allerlei ziektes overbrengen. Preventieve maatregelen treffen is dus een absolute MUST. Rentokil lanceert de nieuwe norm in vliegenbestrijding: LUMNIA - de eerste elektrische vliegenvanger met ledtechnologie die nog effectiever en sneller vliegen vangt op een hygiënische manier. Bovendien verbruikt het toestel gemiddeld 61% minder energie dan een traditioneel toestel. Lumnia helpt u om te voldoen aan de HACCP-normen.

Lees meer


Bereide maaltijden
AB InBev-families beconcurreren Deliveroo

Sinds enkele jaren zijn de maaltijdleveranciers niet meer uit het straatbeeld weg te denken. De grote spelers in de sector zijn het Britse Just Eat en Deliveroo. Ook Uber stortte zich op die markt met Uber Eats. Maar lokaal schieten ook plaatselijke  initiatieven uit de grond.

Lees meer


Innovatie
Speerpuntcluster met innovatieplatform Flanders’ FOOD focust op samenwerking

Na grondige evaluatie door het Agentschap Innoveren & Ondernemen (VLAIO) maakte Vlaams minister van Economie en Innovatie Philippe Muyters op 3 mei bekend dat de agrovoedingsindustrie een eigen speerpuntcluster krijgt toegewezen met Flanders’ FOOD, het huidige innovatieplatform voor de Vlaamse voedingsindustrie, als centrale spil.
 Met de ondersteuning van deze speerpuntcluster bundelen we de innovatieve kracht van onze bedrijven en kenniscentra om de competitiviteit van de voedingssector nog te versterken en onze plaats aan de wereldtop te verankeren”, stelt Vlaams minister van Economie en Innovatie Philippe Muyters nog.

Lees meer


Innovatie
Asda verkoopt paarse frieten

Van 'açaibowls' tot paarse broccoli, de trend rond paarse voeding in alle soorten en maten is onontkoombaar in het Verenigd Koninkrijk. En daarom komt Asda met paarse frietjes, genaamd Majesty Chips.

 

 

Lees meer


Leveranciers
VPK investeert 200 miljoen euro in kartonfabrieken

VPK Packaging investeert dit en volgend jaar telkens 100 miljoen euro in zijn fabrieken. Door een reuzenovername vorig jaar van de Zweedse sectorgenoot Peterson - met een omzet van 150 miljoen euro - maakte het bedrijf uit Aalst vorig jaar een kwantumsprong. Terwijl het in 2015 nog een omzet draaide van 797 miljoen euro, vervoegt het nu de liga van 36 Belgische miljardenbedrijven.

 

 

Lees meer


Producten
Jupiler 0,0% valt in de smaak

“De eind vorig jaar gelanceerde Jupiler 0,0% evenaarde eind mei al het volledige jaarvolume van voorganger Jupiler NA (0,5%)”, meldt AB InBev. De brouwer stippelde eerder de doelstelling uit dat tegen 2025 minstens 20 procent van de biervolumes uit alcoholarme of alcoholvrije dranken moet bestaan.

 

 

 

 

 

Lees meer


Producten
Oreo innoveert met Oreo Crispy & Thin

Ontdek Oreo zoals nooit voorheen
Oreo lanceert een gloednieuw product: Oreo Crispy & Thin! Dit innovatieve en unieke koekje is speciaal ontwikkeld voor volwassenen die op zoek zijn naar een meer verfijnde snack. De Oreo Crispy & Thin koekjes zijn vanaf nu verkrijgbaar in de winkel.

 

 

 

 

 

 

 

Lees meer


Retail
Carrefour opent 30 nieuwe drives uit bij Carrefour Markets

Op 30 mei opent Carrefour een nieuwe drive aan de Carrefour Market in Riemst (Limburg). Dat is de 13e drive die deze maand geïnstalleerd wordt. In juni gaat Carrefour voort met de grootste uitbreiding sinds de opstart van zijn onlineverkoop, met de installatie van zeventien bijkomende afhaalpunten voor bestellingen via drive.be. Zo toont Carrefour aan dat het zijn netwerk van drives wil uitbreiden en versterken op het hele Belgische grondgebied.

 

 

 

Lees meer


Retail
Carrefour verkoopt naast voeding nu ook tv's en koelkasten online

Nadat Carrefour eerder al voeding online begon te verkopen, gaat het met een nieuwe webshop Bol.com en co te lijf. Waterkokers, tandenborstels, tuinstoelen, bestek... Voortaan verkoopt supermarktketen Carrefour zulke niet-voedingsproducten niet alleen aan in zijn 'hypermarkten' - grote supermarkten - maar ook via een nieuwe webshop. Wie er producten koopt, kan ze afhalen in de hypermarkten of voor een toeslag van 2,99 euro aan huis geleverd krijgen.

 

Lees meer


Retail
Delhaize wil verloren klanten terugwinnen met kortingen

Opnieuw verliezen de Belgische Delhaize-winkels terrein ten voordele van de goedkope supermarkten Colruyt, Lidl en Aldi. De keten wil klanten teruglokken met straffere promoties van het type '1 + 1 gratis'. De supermarktketen Delhaize zal in de komende maanden met straffe promoties uitpakken.

 

 

Lees meer


Retail
Cara Pils in China?

Een jaar nadat de Chinese internetreus Alibaba heeft aangekondigd te willen samenwerken met Belgische bedrijven, heeft hij een akkoord gesloten met JBC en Colruyt. Dankzij technologie hebben die geen winkels meer nodig om uit te breiden. En de Chinezen kunnen zo niet alleen makkelijk kleding van JBC kopen, maar ook Cara Pils en andere huismerkproducten van Colruyt.

 

 

 

 

 

Lees meer


Voedingsbedrijven
Chris Van Doorslaer nieuwe voorzitter Miko?

Nu Frans Michielsen met pensioen gaat, stelt de koffiegroep Miko binnenkort een nieuwe voorzitter aan. Op 19 juni stemt de raad van bestuur van het beursgenoteerde koffiebedrijf Miko over wie zijn nieuwe voorzitter wordt. De kans is bijzonder groot dat dat Chris Van Doorslaer wordt, vernam De Tijd. In een reactie laat Van Doorslaer kort weten dat er ‘een zekere kans’ bestaat dat hij voorzitter wordt. Hij is al tien jaar bestuurder bij het koffieservice- en verpakkingsmaterialenbedrijf.

 

 

Lees meer


Voedingsbedrijven
Uncle Ben's investeert 30 miljoen in rijstfabriek Olen

Het bekende merk Uncle Ben's viert dit jaar de 40ste verjaardag van zijn rijstfabriek in Olen. De rijstproducent is van plan de komende 7 jaar 30 miljoen euro te investeren in de Belgische vestiging.

 

 

Lees meer


Voedingsbedrijven
Greenyard investeert 4,4 miljoen euro in Bree

De fruit- en groenteverwerker Greenyard gaat champignons bewaren in nieuwe magazijnen in Bree. Goed voor 20 nieuwe jobs. De Belgische beursgenoteerde versproducent Greenyard GREEN 1,25%  maakt de hoofdsite van zijn afdeling conservengroenten en -fruit in Bree nog groter. Vandaag worden de oogstproducten verwerkt en opgeslagen op een fabrieksterrein van 45 hectare en daar komt binnenkort 7 hectare bij. 'We investeren 4,4 miljoen euro in de uitbreiding', zegt Dominiek Stinckens, de directeur van Greenyard Prepared (het vroegere Noliko). 'Er werken vandaag 768 mensen op de site en daar komen meer dan 20 jobs bij.'

 

Lees meer


Voedingsbedrijven
Omer bier viert 125ste verjaardag en moet meer Fransen en Nederlanders verleiden

Nadat Omer Vander Ghinste zich met het blonde speciaalbier Omer in België op de kaart heeft gezet, koestert het buitenlandse ambities. ‘De export moet stijgen. Daarom investeren we 7,5 miljoen euro in een nieuwe brouwzaal”, vertelt de CEO Omer Jean Vander Ghinste.

 

 

 

 

 

Lees meer


Voedingstrends
Verbruik konijnenvlees blijft verder dalen

De aankoop van konijnenvlees daalt sterker dan de andere vleesaankopen. De terugval die we zien in de konijnenconsumptie is in de eerste plaats te wijten aan het dalend aantal kopers. Vooral de gezinnen en de jongeren haken af. En deze vleessoort kampt met een verouderd imago. Een gerecht met konijn is in de ogen van veel mensen een traditioneel gerecht. Hierdoor wordt konijn in het hokje geduwd van de gerechten op ‘grootmoeders wijze’. Ook de hoge aaibaarheidsfactor van konijn heeft een grote invloed op het verbruik, zeker bij gezinnen met kinderen. Dit blijkt uit gegevens van diverse marktonderzoeken onder andere het marktonderzoek van GfK Belgium, dat in opdracht van VLAM het aankoopgedrag volgt van 5.000 Belgische gezinnen.



World Agenda
14 & 15 juni: NutrEvent in Lille: innovaties op het gebied van voeding, voedingswaarde en gezondheid

NutriEvent in Lille (op een dertigtal kilometer ten zuiden van Kortrijk) is een gespecialiseerde vakbeurs op Europees niveau die zich vooral concentreert op de (vaak complexe) verhouding tussen voeding, voedingswaarde en gezondheid (“Food, Nutrition and Health”). De vijfde editie van dit evenement vindt opnieuw plaats in het beurscomplex Lille Grand Palais, in het stadscentrum en nabij het treinstation Lille Flandres.

Lees meer


World Agenda
38 ambachtelijke brouwerijen stellen topbieren voor op 1ste Vleteren Craft Beer Festival

Meer dan 150 bieren uit 14 landen
Op zaterdag 10 en zondag 11 juni vindt in de Westhoek het allereerste  Vleteren Craft Beer Festival Aka Bdd I​ plaats op de “Sceure”-site, niet zo ver van de bekende Vleterse windmolen. Bierliefhebbers van over de hele wereld kondigden hun komst al aan. Met dit festival willen de organisatoren de aandacht vestigen op de uitzonderlijke kwaliteiten van echt ambachtelijk gebrouwen bieren.

 



Zuivel
Manneken Pis plast melk voor Afrika op 1 juni, Wereldmelkdag

Op donderdag 1 juni kroop Manneken Pis in de kleren kruipen van een Afrikaanse herder en plaste de hele dag melk. Met deze actie op Wereldmelkdag wil de Belgische ngo Dierenartsen Zonder Grenzen aandacht vragen voor Afrika. Melk zorgt er dagelijks voor voedsel en inkomsten.

 

 

 

Lees meer



Contacteer ons

Food Industry
een uitgave van evolution media group
Vlassstraat 17 - 8710 Wielsbeke

tel +32(56) 60 73 33
fax +32(56) 61 05 83
email info@foodindustry.be


Site in beweging