- 23 februari 2017
- | Bron: Carfix
AdBlue-systeem omzeilen
AdBlue-systeem omzeilen ACEA roept op tot actie bij Europese Commissie Europese vrachtwagenfabrikanten hebben de voorbije maanden stevig geïnvesteerd in technologie die heavy-duty vrachtwagens conform de Euro VI-normen maakt. ACEA, de vereniging van Europese autofabrikanten, veroordeelt in dat opzicht de promotie, de verkoop of het gebruik van enig toestel dat kan gebruikt worden door vrachtwagenchauffeurs om deze systemen uit te schakelen. Aan de hand van Selective Catalytic Reduction (SCR) kan NOx-uitstoot verminderen. Dit vraagt om een selectieve dieselkatalysator met AdBlue. Echter, recent duiken berichten op van chauffeurs die dit systeem uitschakelen. Dit bespaart hen de kost van AdBlue-injectie, maar levert opnieuw hogere uitstoot op. Nochtans genieten ze dan wel van het belastingvoordeel die een Stage IV-vrachtwagen krijgt. In verschillende lidstaten van de EU, maar ook daarbuiten, zijn verschillende toestellen in omloop. ACEA maakte de Europese Commissie hierop ...
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.