- 28 maart 2018
- | Bron: Carfix
eCall in alle nieuwe Europese automodellen
eCall in alle nieuwe Europese automodellen Reactietijd hulpdiensten verkort Vanaf zaterdag 31 maart zullen autofabrikanten alle nieuwe automodellen uitrusten met eCall; een systeem dat automatisch de hulpdiensten belt in geval van een ernstig verkeersongeluk. De Europese Federatie van Automobielfabrikanten (ACEA) verwelkomt het systeem, dat mogelijk werd dankzij de enorme investeringen van de industrie. "eCall heeft het potentieel om veel levens te redden door de reactietijd van hulpdiensten te verkorten. Dit betekent dat ambulances, brandweerauto's en politie zo sneller kunnen ingrijpen binnen het 'gouden uur' na een botsing", legt de secretaris-generaal van ACEA, Erik Jonnaert, uit. "De uitrol van eCall is slechts één van de vele ontwikkelingen om de gevolgen van verkeersongevallen te beperken", aldus Jonnaert. "Met het oog op de toekomst bieden ‘actieve veiligheidstechnologieën’,die ongevallen kunnen voorkomen, enorme mogelijkheden om de verkeersveiligheid verder te ...
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.